S’acaba l’àrea verda?

L’Ajuntament de Barcelona s’està plantejant la supressió de l’àrea verda de Barcelona per als veïns (sense multes). Més enllà de la notícia, que no deixa de ser una de tantes que rebem cada dia, em sorprèn perquè no sé veure-hi els beneficis col•lectius. Bé, els obvis, sí: els veïns no pagaran, atenció, 1 euro per setmana. Però jo, potser ingènuament, espero que el govern de la ciutat desenvolupi polítiques amb una visió de ciutat i governi per a tots.

Em sorgeixen alguns dubtes:

– Si l’Ajuntament deixa d’ingressar 600.000€ (això diu el diari) no sembla que perdi una quantitat desaforada del pressupost però, en el context de greu crisi econòmica, no entenc perquè cal renunciar-hi.

– L’aparcament al carrer no deixa de ser un ús privat de la via pública. De la mateixa manera que els bars paguen per tenir una terrassa, em sembla bé que els propietaris dels cotxes paguin per fer servir un tros de carrer.

– També cal entendre que aquest pagament és qüestió quasi simbòlica. Un cost d’1 € a la setmana (52€ a l’any) és mínim (no arriba ni a un cafè). Un cotxe és un luxe car. El propietari d’un cotxe paga cada any l’assegurança, l’impost de circulació, el manteniment del cotxe i la gasolina. Què són 50€? És més, si algú que té cotxe no pot pagar 50€ l’any, el que ha de fer és vendre’s el cotxe!

– Aquesta proposta arriba alhora que es planteja que els usuaris de bicing paguin més. Em sembla bé que els usuaris paguin per un servei públic sempre que no amenaci la igualtat d’accés de tots els ciutadans. Per un simple criteri de paritat, el cotxe no pot deixar de pagar (que correspon als ciutadans amb un major nivell de benestar), mentre que altres ciutadans se’ls fa pagar més (el bicing l’usa, sobretot, gent jove).

– En darrer lloc, però potser el més important, els cotxes són grans contaminadors de la ciutat. Quan tenim anticicló a la ciutat i els nivells de contaminació atmosfèrica superen els permesos per la UE i la OMS, i el causant són, principalment, els cotxes, per tant, és important i exemplaritzant que tinguin un sobrecàrrec.

El desplaçament per una ciutat (densa i compacta) com Barcelona en cotxe és una actitud de nou ric, una actitud que hem de bandejar.

De la mateixa manera que jo dic: peatges, sí gràcies em semblen una mesura adequada, i com que no entenc els beneficis que en treu la ciutat ni els usuaris que no fem servir ni el cotxe per Barcelona, ni l’àrea verda al barri, jo no vull que treguin el pagament de l’àrea verda. En algun moment es va dir que l’àrea verda servia per ajudar a pagar el servei de bicing, doncs, per a mi, pot seguir així.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s